onsdag 21 oktober 2009

Spanien


Jag bodde i södra Spanien när jag var yngre. Det var väldigt lärorikt; jag lärde mig dricka kaffe i och med att jag älskade Irich coffey, jag lärde mig använda bh, jag lärde mig att man kan leva i ett land i flera år utan att kunna språket ordentligt samt mycket, mycket mer användbart nu i rollen som förälder. För kom inte och säg att jag inte har levt och sett det mesta, för det har jag.


Hur kom jag att tänka på detta då? Jo, serru. Vi har startat upp en grupp på Facebook för dem som var i Fuengirola under de åren jag var där. Det var ett grundgäng som var där under mer eller mindre alla år sen var det folk som kom och gick, från alla delar av jorden. Nu är det en tjej som lagt upp en massa bilder från den tiden, bland annat på två galna grabbar som efter några år körde ihjäl sig på motorcykel. Det blir både lite ledsamt i ögat att se bilderna samtidigt som det är härligt eftersom det var, trots omständigheterna, ett härligt liv vi levde där och då.


Vilt, galet och helt underbart.

Inga kommentarer: