torsdag 11 mars 2010

Oharmoni

En jul för några år sedan köpte jag masssor av lyxiga blommor. Det var Amaryllis i kruka och som snittblomma, det var Hyacinter och det var gröna minienar. Det mesta var rött men en del var även grönt och vitt. Vad jag hade längtat efter att frossa i detta och göra mitt hem julfint med en massa lyxiga blommor. Men. När skiten var där blev det inte alls bra. För mycket plotter i mitt oplottriga hem. För mycket stök.

Den här reflektionen har med att göra att jag är väldigt känslig för plotter eller för mycket intryck. Jag kom på detta när jag kände att jag blev störd över att ha två inlägg efter varandra med bilder. Oerhört störande och inget harmoniskt alls. Känns nästan som om de tar ut varandra. Onjutbart.

Ni kanske hajjar, om ni nu kan tänka er att över huvud taget njuta över ett inlägg.

Inga kommentarer: