torsdag 25 mars 2010

Barnkalas

Läste på en blogg om att de skulle ordna barnkalas med tema katt. Tjejen som skulle ordna det fick massor av bra tips i kommentarerna. Först började jag också att spinna iväg i min kreativitet, men precis då, liksom samtidigt, var det en annan känsla som kom över mig, en känsla som kändes som om magen snörptes av, lite småångest, och det var att jag inte kommer att få ha fler barnkalas.

Barnen är för stora nu. Jag är i och för sig nöjd med alla kalas vi har haft, alla barnen har i alla fall haft minst två kalas per person och år, och alltid med ett tema av något slag. Ofta var temat ihopkopplat till vad man gjorde med godispåsarna. Men viktigast var ändå alltid lekarna, eller tävlingarna; hela havet stormar och dansstopp.

Shit, vi får nog köra lite hela havet stormar till helgen. Jag är ju skitbra på det. Och gömma lite godispåsar, eller föresten det är snart påsk, då kan jag ju flippa ut på det.

Inga kommentarer: