måndag 15 mars 2010

Knäppare än knäppt

Häromkvällen såg jag ett reportage från Haiti och det är väldigt lätt att bli berörd. De har inte på långa vägar fått ihop pengar så att de ska klara att bygga upp landet på nytt och klara av all sjukvård för de drabbade människorna. Jag lider verkligen.

Men när man gör sådana reportage måste man ju vara trovärdig. I ett klipp var det om en kvinna som amputerat sitt ben som var på återkontroll till en läkare, kvinnans amputerade ben var helt ihopläkt och stumpen hade inte minsta yttring av sår. Då blir jag som besatt; hur lång tid tar det för ett amputerat ben att läka ihop så att det ser helt lagat ut? Jag kan inte hitta information om det någonstans.... irriterande.

Nu ska ingen tro att jag inte tror att de är i behov av hjälp, utan tvärtom; jag förstår att de är i superbehov av skitmycket hjälp. Men det jag inte fattar är att man nu gör ett sånt knäppt inslag. Om det nu inte bara tar två månader för en benstump att läka ihop.

Inga kommentarer: