måndag 15 mars 2010

Det går runt, runt

Jag älskar kedjor som helst blir till cirklar. Kan inte rå för det, är nästan bestatt av skiten.

I helgen fick jag lösryckta delar som jag kunde fylla i till en kedja på fem fasta delar. Det är bra det. Den ser ut så här: en tjej som jag gick med på Komvux var tillsammans med en kille som jobbade som vaktmästare på den skolan jag senare jobbade på, sen blev den killen tillsammans med en tjej som han fick två barn med, den tjejen blev sen tillsammans med min komps ex, och de fick ett barn, min kompis ex blev efter henne tillsammans med en tjej, och hon är Sols lärare.

Tänk hur det kan gå. Tyvärr blir inte cirkeln sluten. Än.

(Eller det går nästan runt, för tjejen som det börjar med, hon som gick i min klass på Komvux, hennes dotter går i skolan där mammans kille jobbade som vaktmästare och i samma klass som Sols lärares systers son, så ja, man kan kanske säga att det går runt - nästan. Om sonen och dottern skulle kunna bli ihop skulle det defintivt gå runt. Detta är dock en omöjlighet enligt min syster, som är deras lärare.)

Inga kommentarer: