lördag 6 oktober 2012

Hösten och allmänt skit

Idag har varit en fin dag. En dag att minnas. Sol, höst och blå himmel. Och ett gott humör på det.

 Jag har börjat att läsa boken om filmvinklar, vilket känns bra. Jag måste ju kunna, om jag ska kunna göra. Liksom. Det kommer sig ju inte av sig själv att man måste filma från samma håll för att båda personerna ska vara på samma sida i olika vinklar. Men sånt kan jag nu, med hjälp av filmbibeln. Det är lite svårt i och med att den är på engelska. Men det går. Får en lektion i film-regissör-engelska också. Kanske kan vara bra att ha i framtida CV. Kanske.

Sonen har smakat lite vin. Han tyckte det var gott. Dottern har lovat att inte röka på vardagar. Aldrig. Svårt att möta verkligheten som den är. Men va fan.

Nu blir det en prommis till Ica för att handla lite efterrätt. Krämbullar var det sista jag hörde.

Inga kommentarer: