torsdag 18 oktober 2012

Höstdepp

Det är många som deppar nu. Ingen sommar att tala om. En höst med mycket regn. Löven faller. Det blir mörkt.

Ok. Själv låter jag kräftgirlangerna hänga kvar i taket. Det gör mig glad. Och att folk tycker att det är lite tacky. Det, gör mig glad.

Jag låter bli att städa. När jag väl städar blir de extra fint. Det gör mig glad.

Jag tänker på barnen i Afrika. Det gör mig ledsen. Men så tänker jag på hur ofta jag i min barndom fick höra att jag skulle äta upp maten och tänka på barnen i Afrika. Hur jävla knäppt var inte det? Det gör mig glad.

Jag brukar skratta högt och länge. Åt ingenting. Till slut skrattar jag åt mig själv. Det gör mig glad.

Och precis som jag sagt tidigare. Man härdas av motgångar och lyckan övervinner allt. Det gör mig glad.

Inga kommentarer: