torsdag 14 januari 2010

Skumt

Nu har jag sett dem igen. Det är ett par som ibland brukar vara på Ica, strax innan de stänger om kvällarna. Hon är en äldre dam med lång kappa. Hela hon luktar förfärligt. Han är i trettiofemårsåldern och ser helt psykad ut.

Från början trodde jag att han var på affären med sin mamma för att hjälpa henne handla, tills jag såg att det var hon som körde bilen. Hon kör antagligen så sent när det inte är någon trafik ute, eller så har hon inget körkort.

Nu är jag helt besatt av deras historia. Just nu är jag inne på att mamman har stängt ute sonen från verkligheten för att få honom att stanna kvar hos honom. Hon ammar honom säkert fortfarande. Eller så har han gjort något dumt så hon håller honom undan lagen.

Usch, det är så förbannat äckligt och läskigt.

Stackars sonen säger jag bara.

(Ja. Jag har livlig fantasi)

Inga kommentarer: