onsdag 9 juni 2010

Trender

I mitt huvud, eller magen, eller hjärtat kommer trender hela tiden. Fram och tillbaka, och tillbaka igen. Oftast hinner jag inte skrida till verket innan jag är less dem. Men i grunden har jag ju alltid samma smak. Typ. Men jag ledsnar oftast på en grej om det är för många i min närhet som annammar den.

Det här var lite jobbigt förut när jag hade hus, eftersom jag hade ett behov av att alltid ha något nytt, ville ständigt förändra. Det har visat sig att jag inte är någon som möblerar om. Det ligger mig verkligen inte nära hjärtat att göra så, nej, jag har en plats för var sak, där jag tycker att det passar och att det blir tillräcklig balans och energi med resterande hemmmet. Men att byta gardiner, kuddar, eller tapet eller sånt, det var mitt sätt att förnya mig.

Nu är det skillnad. Vi har inte gjort ett smack sen vi flyttade in i lägenheten. Den gör att jag känner mig begränsad. Den känns temporär. Vi har inte ens satt upp gardiner. Men möblerna är där de ska och kommer antagligen att vara på samma ställe oavsett hur länge vi bor här.

Inga kommentarer: