måndag 28 juni 2010

Jag vill diskutera alkohol

Ja, jag vill inte diskutera mitt alkoholintag, det är totalt ointressant, utan jag vill ha en diskussion om ungdomar och alkohol. Varför de inte ska dricka osv.

Jag vill även diskutera föräldrars benägenhet att köpa ut, och vad deras syn och eventuellt försvar är. Samt föräldrar som inte köper ut, hur de tänker. Jag vill diskutera hur mycket de unga dricker. Och om det finns någon gräns som är ganska ok. eller om det bara är ett förbud som gäller.

Vad jag som förälder göra om jag får reda på att min ungdom (det är slutbarnat när ungen dricker alkohol) dricker. Spelar det då någon roll om det är stort alkoholintag eller om det är någon cider -någon gång. Spelar det någon roll om det är cider som är köpt på Ica, men med en åldersgräns som inte min ungdom har ålder inne för att dricka?

Sådana här frågor vill jag diskutera. Hjälp mig. Vart gör jag det?

Inga kommentarer: