torsdag 27 maj 2010

Tonårsförälder

Det är f-n inte alltid lätt att vara tonårsförälder. I går var en sån dag. Då fick jag veta att jag levde: för tjock, jobbig, dryg, snål osv. osv.

Nu ska ingen tro att jag däckar för dessa fasoner. Eller inte helt i alla fall. Jag har lovat mig själv att inte vara en pinsam morsa. Där jag inte behöver vara det alltså. Men igår var det helt obefogat. Igår var det ett kaos, ett krig. Det jag funderade över efter den jobbiga pärsen var om det är en total brytning som är på gång, om läraren är på gång att ringa efter att det varit stökigt i skolan, eller om min lilla tonåring bara är skittrött och det går ut över mig. Som fanns närmast till hands.

Idag förklarade jag vad jag menade med att jag tycker att de är bortskämda, men fick innan min förklaring svaret; men mamma, jag var bara så förbannat trött och sliten.

Så. Bra kväll.

Inga kommentarer: