söndag 11 november 2012

Filmbranschen

Jag är inne i en filmperiod igen. Vi filmar och regisserar dagarna i ända. Det är vinklar hit, och det är vinklar dit. Vi snackar bästa och sämsta filmer. Vi snackar århundradets missar.

Själv blir jag alltid lite för entusiastisk. Jag vill göra film. Jag vill göra stor och lång film. Jag vill filma samtid och jag vill filma kvinnans filmhistoria. Jag vill debattera hur många kvinnliga skådisar som inte får roller när de blir lite äldre.

Vår kära filmdam som arbetat med Bergman har förpassats till att få spela damer med alzheimers sjukdom. Och då har hon blivit mer en sjukdom än en filmkaraktär.

Jag undrar hur det är med skådespelarna i porrfilmbranschen. Har de skådisjobb när de blir äldre? Finns det jobb för seniora porrskådisar? Finns det efterfrågan på alzheimersjuka damer i porrbranschen?


Än en gång, så många frågor, och så få svar.

Inga kommentarer: