fredag 24 februari 2012

Jag går dit vinden blåser

Ett tag var jag royalist. Sen blev jag rationalist. Kommer aldrig att bli kapitalist.

Att få en bebis är underbart och en lycka i sig, något man önskar alla som vill ha det. Nu när vår kära kronprinsessa har fått en bebis är debatten delad, både gällande namn och uppmärksamhet.

Och jag känner att jag vacklar. I den ena bloggen håller jag med ett smart inlägg om att alla barn har lika värde och alla är prinsar och prinsessor, jag trycker på gilla-knapp på republikanens svarta kommentar och jag gillar royalisterna glatt.

Så mesig brukar jag inte vara. Jag brukar veta var jag står, eller hålla käften, eller tycka en massa och sedan ändra ställning. Men inte svajja från den ena till den andra som en otrogen jävel.

Men en sak är säker, jag gillar namnet, jag gläds över att de fått lyckan att få barn och jag gläds med att Alexandra Charles får kämpa om tronen som nattklubbsdrottning kommande årtionden.

Inga kommentarer: