fredag 4 september 2009

Sociala medier

Vissa vill verkligen inte använda sig av Facebook eller knappt mail. "Jag har inte tid" är det många som menar på. Jag tror kanske mer att det inte är deras grej, alternativt inte har fattat galoppen. Jag menar det är ju vad man gör det till. All respekt för att man inte är intresserad av att hålla kontakt med folk på ett lite ytligt men enkelt sätt. För mig är det toppen.

Häromdagen fick jag en hösthälsning via mail av Anneli, en kär gammal vän från hemlandet Jämtland. Några rader och vi var back on track. Jag vet hur hennes grabbar ser ut nu och hur gamla de är, lite hum om hur hon mår. Det känns skönt. Jag vill ju veta att mina vänner mår bra.

Sen är det klart att inte allt är så himla bra och lättsamt. Men jag väljer att gilla`re.

Inga kommentarer: